Xlerda, World of Magic
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Xlerda, World of Magic

Aktiivisia pelaajia kaipaava roolipeli kaikille fantasiasta pitäville! Pelissä plataan koira -ja kissaeläimillä sekä ihmisillä. Lähes kaikilla hahmoilla on maagisia voimia. Lisää tietoa tietopaketti kategoriasta.
 
PääsivuGalleriaLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Tietoa saaresta

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Billie Grindewald
Admin
Billie Grindewald


Viestien lukumäärä : 60
Join date : 26.07.2014
Paikkakunta : Tampere

Tietoa saaresta Empty
ViestiAihe: Tietoa saaresta   Tietoa saaresta Icon_minitimePe Elo 08, 2014 12:18 pm

Kadonnut maa: Kuten nimi kertoo, Xlerda ei ole normaali saari. Se on täynnä taikuutta ja arvoituksia. Se sulkee sisäänsä salaisuuksia jotka väärissä käsissä saattavat syöstä maailman tuhoon. Tämä saari on ikuinen ja iätön.
 Sillä ei ole tarkkoja koordinaatteja lainkaan, sillä saari vaihtaa paikkaansa aina täydenkuun aikaan. Täydenkuun ollessa taivaalla taivas valkenee ja päätä särkee. Paikan vaihtaminen tapahtuu nopeasti. Saari vaihtaa olinpaikkaansa jotta sitä ei löydettäisi. Joillekkin onnekkaille saattaa saari ilmestyä ja muuttaa heidän elämänsä täysin. Saari on turvapaikka vainotuille lahjakkaille ja uusi alku normaaleille.



Xlerdan laki:

Yhteiset lait:
1. Rajoja ei ylitetä. Ihmiset eivät saa ylittää laumojen rajoja, eivätkä eläimet ihmisten muureja.
2. Kosto on suloinen. Jos eläin satuttaa ihmistä, tai ihminen eläintä, saa mukiloitu kostaa samalla mitalla takaisin.
3. Ei lemmikkejä. Ihmisillä ei saa olla lemmikkeinään kissa- tai koiraeläimiä.

Ihmisten lait:
1. Varastelu. Varastaminen on kielletty, varas päätyy selliin vuorokaudeksi. Jatkuva varastelu johtaa erilaisiin toimenpiteisiin.
2. Tappaminen. Murhaaminen on kiellettyä, murha johtaa karkoittamiseen tai jopa teloitukseen.
3. Kaupittelu ilman lupaa. Kauppaaminen ilman lupaa on kielletty, salakaupittelija menettää asuinpaikkansa ja työnsä. Putoaa alhaisten tasolle.


Muurien ulkopuolella: Koira- ja kissaeläimiä on noin 400. Eläimet ovat jakautuneet kolmeen laumaan. Eläimillä ei ole lakeja keskenään, mutta laumoilla on omat itselaaditut lakinsa.


Laumat:

Zawls on lauma jossa ovat saaren pahamaineisimmat ja taidokkaimmat koiraeläimet. Yleensä Zawls laumaan liittyvän tulisi olla hyödyksi laumalleen tavalla tai toisella. Koska lauman johtaja havittelee koko saaren herruutta, tuo yrittää haalia riveihinsä magiaa taitavia. Tässä laumassa kaiken pitää olla täydellistä; jos joku ei ole ruumiillisesti täydellinen, tuo tullaan joko karkoittamaan tai tappamaan. Tämä lauma ei ole muiden laumojen liittolainen, taikka ystävä. Sieltä karkoitetut ovat yleensä liittyneet muihin laumoihin, taikka jääneet laumaa vaille.

Alfa: Rainer Reinhold                                     Beta: ei kumppania

Perijä(t): tulee pelin aikana!



Kouluttaja: ?

Vakooja: ?



Rajavahdit:

?

?

?

Metsästäjät:

?

?

Parantaja:

?

?

Pennut:





Gwalz on taas lauma jossa on enemmän kissa- kuin koiraeläimiä. Tässä laumassa kaikki ovat tovereita ja se eroaa Zawls laumasta täysin. Gwalz lauma on luonut rauhansopimuksen ihmisten kanssa kaikkien laumojen puolesta. Tämä on saaren monimuotoisin ja suurin lauma.

Alfa: Luna                                     Beta: tulee pelin aikana!

Perijä(t): tulee pelin aikana!



Kouluttaja:

?

?

Metsästäjä:

?

?

?

Rajavahdit:

?

?

?

?

Parantaja:
?

?
Pennut:



Cyradx on lauma brutaalihkoille, villiintyneille kissa -ja koiraeläimille. Laumalla ei ole omaa aluetta (nuo siis vaeltavat ympäri saarta Gwalzin ja Zawlsin alueilla). Cyradx hyväksyy joukkoonsa vain viekkaimmat ja älykkäimmät yksilöt. Tällä laumalla ei ole tietoakaan sanasta "yksityyisyys" tai "minun alueeni". Cyradx lauman jäsenet ovat uhmakkaita, rohkeita ja lähes hävyttömiä.  Laumassa on eniten kettuja ja hyeenoita.

Alfa: ?                                 Beta: ?

Perijä(t): tulee pelin aikana!

Kenraali: ?

Shamaani: ?


Kouluttaja: ?

Vakooja:

?

?

?

Soturi:

?

?

?

Pennut:


Laumoissa ilmenee selvä arvojärjestys, eli toisinsanoen asemat. Asemaa laumassa ei tuosta noin vaihdeta.


Ilmasto Xlerdan saarella on kesäisin trooppinen. Tällöin on kuuma ja aurinkoista. Myös myrskyt kuukauden tai kahden välein ovat tuttu kuvio. Varsinkin kun siirrytään talven puolelle. Talvisin saari on valinnut kylmemmän paikan maailmalla. Sään vaihdos puolen vuoden välein johtuu saaren piiloutumis tavasta.
Syksyllä ja talvella ilmasto kylmenee ja luntakin saattaa sataa vähäsen. Syksyllä osa kasveista kuolee, osa muuttaa ulkomuotoaan ja suuri osa kestää talven yli. Myös uusia kasveja puskee maan läpi vaikka olisi kylmä. Viljely ei ole talvisin mahdollista, pellot toimivat hevosten kenttinä talvisin.



Muurien sisällä: Ihmisiä on yli 1500 eikä määrä saisi nousta yli kahdentuhannen. Ihmiset on jaettu kolmeen osastoon: ylhäisiin, työläisiin ja sopivaisiin. Myöhemmin on muodostunut "alhaiset" osasto jota pidetään roskaväkenä. Ylhäiset on vaikutusvaltaisten ja korkeatuloisten ihmisten osasto. Ylhäisten talot sijaitsevat lähellä kaupungintaloa ja he asuvat tyylikkäissä lasisissa kerrostaloissa. Työläiset on pienehkö osasto jotka ovat lähes ylhäisiä ja lähes sopivaisia. Työläiset asuvat hienoissa mutta lyhyissä kerrostaloissa jotka ovat usein osa kauppaa. Sopivaiset on yleinen ja keskituloisten osasto. Sopivaiset asuvat korkeissa valkoisissa kerrostaloissa lähellä viljelymaita, kaukana kaupungintalosta. Alhaiset asuvat lähellä muureja, kaukana kaupungintalosta ja välttelevät muita ihmisiä. He asuvat pienissä hökkeleissä ja ovat usein työttömiä.

Kaupungintalo sijaitsee lännessä, aivan länsiportin vieressä. Kaupungintalon lähellä on valkoiset mukulakivitiet ja hissillä varustetut lasiset kerrostalot. Kaupungintalo on kolmikerroksinen ja valkoinen. Sisältä se on myös valkoinen ja yhtä ylvään näköinen. Kaupungintalon sisältä löytyy saaren elektroniikka huone, jonka avuin pidetään yhteyttä muuhun maailmaan ja tiedetään missä saari on. Kaupungintalolla asuu neljä sotilasta ja ihmisten johtaja Polana Wayn.

Tori ja pikkukaupat ovat ylhäisten ja sopivaisten välimaastoon jäänyt kauppa-alue. Tällä alueella elävät työläiset. Torin läheisyydessä on paljon kauppoja. Esim apteekki, leipomo, kahvila, viljapiste, lihakauppa jne. Ruokaa myyvät kaupat ovat usein kalliita ja myyjät saavat itse hinnoitella sen mitä myyvät. Torilla järjestetään silloin tällöin tapahtumiakin.

Normaalikoulu ja lukio sijaitsevat idässä kaukana eteläportista. Normaalikoulu on suuri kartano, jossa on paljon suuria ikkunoita ja luokkahuoneita. Kartano on sisältä puinen ja vanhanaikainen. Luokkahuoneet ovat kuitenkin uudistettuja ja kartanosta löytyy myös oleskeluhuone, ruokala, opettajien huone ja monia asumattomia huoneita. Koulun takana on juoksukenttä liikuntatunneille. Kartanoon pääsee takaovista ja tietenkin suurista etuovista. Etuovien edessä on kymmenen askelman portaat ja vaalea soratie. Koulu on tasaisella alueella ja sen edessä on suuri nurmikenttä. Koulu on 1-9 luokkalaisille ja koulua käyvät niin normaalit kuin lahjakkaat (maagikot).
Lukio sijaitsee vastapäätä normaalikoulua, urheilukentän toisella puolen. Lukio on lähes samanlainen kuin normaalikoulu mutta hieman pienempi ja kasvit ovat vallanneet vanhan rakennuksen seinät. Lukion yhteydessä on myös ammattikorkeakoulu.

Tallit ja viljelymaat sijaitsevat parin kilometrin päästä koulusta. Viljelymaille pääsevät viljelymaiden kunnossapitäjät ja pientä palkkaa hakevat työttömätkin.
Viljelymaita ympäröi normaali rautainen parimetrinen aita. Tallit ovat lähellä viljelymaita, pienen hiekkatien toisella puolella. Hevosia on yli viisikymmentä ja näillä ratsastavat vartijat (portinvartijat, rauhanvartijat). Myös maksava asiakas voi ratsastusta koittaa. Metsästäjät voivat halutessaan hakea -luvan kanssa- hevosen lainaksi metsästyksen ajaksi. Hevoset ovat hyvin koulutettuja.

Mustapörssi sijaitsee etelässä muurien lähellä. Mustassapörssissä myydään salaa kaikkea halvemmalla. Paikan järjestivät työttömät ja köyhät. Mustastapörssistä tietää muutama vartijakin mutta he käyvät siellä itse, eivätkä täten kerro paikasta muille. Kauppiaat saattavat tulla myymään mustaanpörssiin koska täällä ei tarvitse maksaa myyntilupaa.  Mustastapörssistä saa ilmaiseksi viikonloppuisin keittoa jota vanha ontuva eukko keittää padassaan. Mustaapörssiä luullaan alhaisten rakennuttamaksi hökkeliksi, kukaan ei epäile mitään.


Raha:
Niin kuin kaikkialla muuallakin, myös Xlerdassa on omat rahayksikkönsä. On olemassa kolme erilaista rahaa; Craket, Gantu ja Heste. Rahaa työtä tekemällä tai myymällä erilaisia tavaroita tai tarvikkeita mustassapörssissä, riippuu ihan henkilöstä.

- Craket on kultainen ja arvoltaan suurin raha. Sen nimi lyhennetään useasti kauppiaiden keskuudessa "Crak" nimiseksi. Esimerkiksi: "Tämä maksaa viisi Crakia".(Eli yksi Craket vastaa 40 euroa)
- Gantu on arvoltaan hitusen alhaisempi kuin Craket. Yksitoista Gantua vastaa samaa kuin yksi Craket.
- Heste on pienin raha kaikista kolmesta rahayksiköistä. Heste on yksinkertainen messinkinen kolikko ja kaksikymmentäkolme Hesteä vastaa yhtä Gantua.



Työt:

Ylhäisten tyypillisiä töitä:
Vartija (normaali) Vartioi kaupungintaloa tai johtajaa, pitää järjestystä yllä jne. Palkka: 4 Craketia ja 3 Gantua
Portinvartija (harvinainen, korkea koulutus) Vartioi portteja tai tiettyä rakennusta. Palkka: 5 Craketia ja 6 Gantua
Lääkäri (normaali) Parantaja sairaalassa. Palkka: 4 Craketia ja 9 Gantua
Tohtori (normaali) Korkeampi parantaja sairaalassa. Palkka: 6 Craketia ja 10 Gantua
Sähkömies (harvinainen) Korjaa sähkökatkoja, sähkävikoja ja rikkinäisiä laitteita. Palkka: 5 Craketia ja 3 Gantua


Työläisten tyypillisiä töitä:
Metsästäjä (harvinainen) Metsästää pienen ryhmän kanssa eläimiä muurien ulkopuolelta. Yksin metsästävä saa myydä tai pitää saaliinsa, jos saalis on pieni. Palkka: 3 Craketia ja 19 Hesteä
Kauppias (normaali) Myy jotain kaupassa taikka kojussa. Palkka määrittyy myytyjen tarvikkeiden summasta ja myynnin tuotoksista.
Yrittäjä (harvinainen) Omistaa kaupan tai kojun, hänellä on työntekijöitä. Palkka: 4 Craketia ja 10 Gantua
Baarimikko (harvinainen) Pitää baarin siistinä, ei päästä alaikäisiä sisään, palvelee asiakkaitaan kiitettävästi. Palkka: 3 Craketia ja 3 Gantua
Tutkija (harvinainen) Toimii jonkun vaikutusvaltaisen hommissa, tai koulussa. Tutkii jotain tieteen nimissä. Palkka: 8 Craketia ja 9 Gantua
Pappi (hyvin harvinainen) Avioliiton ja kihlauksen virallinen solmija, lapsen kastaja jne. Palkka: 7 Craketia ja 6 Hesteä
Kaivosmies (hyvin harvinainen) Työskentelee ahtaissa kaivoksissa maan alla. Etuihin kuuluu ilmainen ja hyvä ruoka jota saadaan niillä harvoilla tauoilla. Palkan saanti riippuu hyvinkin paljon siitä kuka omista kyseisen kaivoksen ja kuinka paljon tällä on rahaa maksaa, yleensä minimissään 1 Craketia ja 17 Hesteä ja maksimissaan 7 Craketia ja 5 Gantua

Sopivaisten tyypillisiä töitä:
Professori (korkea koulutus) Opettaa tiettyä tai tiettyjä aineita. Opettaa yleensä lahjakkaita tai/ja normaaleita. Palkka: 6 Craketia, 3 Gantua ja 4 Hesteä
Opettaja (normaali, korkea koulutus) Opettaa normaaleja oppilaita ja tiettyä luokkaa tai/ja tiettyä ainetta. Palkka: 5 Craketia, 1 Gantu ja 3 Hesteä
Siivooja (normaali) Siivoaa kerrostalojen rappuja, siistii mukulakivikatuja ja pihoja, siivoaa koulun käytäviä ja luokkahuoneita. Pitää myös kaupungintalon ja sen ympäristön siistinä. Palkka: 4 Craketia ja 19 Hesteä
Hevosten hoitaja (yleinen) 1 craket ja 5 gantua

Alhaiset eivät käy töissä. Jos he käyvät töissä on joku ylhäinen ottanut hänet taloudenhoitajaksi. Myös mustassapörssissä kaupittelu kuuluu heidän arkeensa. Saa palkkansa mustastapörssistä.


Xlerdan menneisyys: Saaren löysi amerikkalainen tutkija Cornelius Xlerda tutkimusryhmänsä kanssa vuonna 1952. Cornelius oli omistanut koko elämänsä saaren löytymiselle. Saaren löydettyään hän aloitti valtavan mustan, muurin rakennuttamisen. Saarelle saapui rakentajia, insinöörejä ja muutama maagikkokin. Vuonna 1954 ei enää rakennuttamista rahoitettu ja väki katosi nopeasti. Cornelius masentui ja yritti epätoivoisesti saada väkensä takaisin. Hänen suuri hankkeensa nimeltä "Pandora" oli lähes kuollut.  Tällöin astui esiin Bolgear niminen ikivanha velho, joka lupautui auttamaan Corneliusta. Koska tutkija toimi hyvin aattein häntä auttoivat myös saaren muut asukit. Vuoden ajan loitsivat eläimet ja ihmiset muuria kokoon ja Pandora hanke oli elvytetty. Vuoden 1955 aikana rakennettiin rakennukset muurien sisälle ja tuotiin vapaaehtoiset -ja ne onnekkaat- asukkaat saarelle. Ihmisten joukossa oli ihmisiä ja maagikkoja.


Yhteenottoja eläinten kanssa on tullut vain kerran. Eläimet eivät pitäneet siitä että yhteisiä lakeja rikottiin. Ihmiset olivat alkaneet rakentaa susien alueella. Ihmiset ja sudet tekivät sovinnon ja bunkkerit rakennettiin vain yhdellä ehdolla; ihmisillä ei saanut olla koira- tai kissaeläimiä lemmikkinä. Episodi tapahtui vuonna 1975 ja kaksi bunkkeria saaren Länsi ja Itä osassa valmistuivat vuonna 1977.


Cornelius Xlerda kuolee. On vuosi 1977 ja rakastettu johtaja kuolee ollessaan 64 vuotias. Koska miehellä ei ollut perhettä, valta siirtyi Waynin suvulle.


Saarella mylläsi ensimmäisen kerran tappava tauti vuonna 1995 joka tappoi etenkin ihmisiä.  Tauti katosi yhtä nopeasti kuin saapuikin, mutta vitsaus teki "comebackin" vuonna 1999. Saaren asukkaat nousivat nopeasti jaloilleen ja Xlerda oli jälleen selvinnyt taudista.

Xlerdassa ei ole tapahtunut mitään merkittävää sitten vuoden 1999.
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tietoa saaresta
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Xlerda, World of Magic :: Yleistä :: Tietopaketti-
Siirry: